شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 1573
بازدید: 188

انواع مختلفی کرم پودر در بازار، موجود است و کرم پودر مایع و پودری، دو نوع از پرطرفدارترین آن هاست؛ همین امر سبب شده تا بسیاری از افراد هنگام خرید کرم پودر، درباره ویژگی‌های هر یک از این دو نوع، سوالاتی بپرسند. اگر ذهن شما هم درگیر این سوال شده که کرم پودر مایع بهتر است یا پودری؟ ادامه مطلب را از دست ندهید. ما در ادامه قصد داریم به طور جامع، ویژگی‌های کرم پودر مایع و کرم پودری را مقایسه کنیم.

دلایل استفاده از کرم پودر؟

همانطور که حتما می‌دانید، کرم پودر یکی از اصلی‌ترین لوازم آرایش می‌باشد که افراد با هدف پوشاندن عیوب صورت خود که شامل جوش، لک و … می‌باشد، از آن‌ استفاده می‌کنند. به طور کلی کرم پودر موجب می‌شود تا پوست صورت، یکنواخت تر از آنچه که هست به نظر برسد. میزان پوشش دهی، انواع آن و نمایی که به پوست صورت می‌دهند در کرم پودرهای مختلف با یکدیگر متفاوت است؛ بنابراین برای خرید بهترین کرم پودر، حتما به این سه مورد، توجه داشته باشید.

توجه به میزان پوشانندگی

میزان پوشانندگی کرم پودرهای مختلف شامل کم، متوسط و بالا یا کامل می‌باشد. کرم پودرهایی که میزان پوشانندگی کم تا متوسطی دارند، جلوه طبیعی تری به پوست می‌دهند و اما کرم پودرهایی که پوشانندگی بالایی دارند، بهتر قادرند عیوب روی سطح پوست را پوشش دهند.

توجه به نمای نهایی مدنظر

منظور از نمای نهایی، جلوه ای است که کرم در نهایت به پوست صورت می‌دهد؛ مات، براق و طبیعی از پرطرفدارترین نماهایی می‌باشد که باید با توجه به سلیقه و نوع پوست خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

کرم پودر مایع بهتر است یا پودری؟

توجه به نوع کرم پودر

یکی دیگر از نکات مهم برای خرید کرم پودر، توجه به نوع آن است. انواع کرم پودر شامل مایع، پودری، استیکی و کرمی می‌باشد که همانطور که در مقدمه به آن اشاره نمودیم، کرم پودری و کرم پودر مایع از پرطرفدارترین آن‌ها به حساب می‌آیند.

کرم پودر پمپی دوآل فینیش سوشیا: کلیک کنید

مقایسه کرم پودر مایع و کرم پودری

برای این که بتوانید پاسخ سوال کرم پودر مایع بهتر است یا پودری؟ باید با ویژگی‌های هر یک به خوبی آشنا شوید. ویژگی‌های کرم پودر مایع و کرم پودری عبارت است از:

کرم پودر مایع

انواع کرم پودر مایع به راحتی روی پوست می‌نشینند و تمامی قسمت‌های مختلف صورت را به خوبی، پوشش می‌دهد. این نوع از کرم پودر برای انواع پوست و به ویژه پوست‌های خشک، مناسب است.

نحوه استفاده از کرم پودر مایع، بسیار ساده است و حتی افراد مبتدی نیز می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند؛ برای پوشش دهی پوست صورت خود با استفاده از این نوع کرم پودر، هم می‌توانید از اسفنج و هم انگشتان دست خود استفاده کنید.

یکی از سوالات رایج بسیاری از بانوان هنگام خرید کرم پودر، میزان پوشش دهی عیوب صورت می‌باشد؛ میزان پوشش دهی کرم پودرهای مایع با یکدیگر، متفاوت است؛ به عبارت دیگر کرم پودرهای مایع هم برای آرایش‌های لایت و هم آرایش‌های غلیظ و سنگین، مناسب می‌باشد.

کرم پودرهای مایع مختلف، تنوع زیادی از نظر ماندگاری، میزان آبرسانی و … دارند؛ بنابراین اگر قصد خرید کرم پودر مایع دارید حتما به ویژگی‌های مدنظر خود، توجه داشته باشید.

از دیگر ویژگی‌های کرم پودر مایع می‌توان به امکان میکس کردن با دیگر لوازم آرایشی نظیر برنزر، هایلایتر و … اشاره نمود.

شناخت انواع پوست : کلیک کنید

کرم پودر پودری

کرم پودری نیز نوع دیگر از کرم پودر می‌باشد که به دلیل مزایایی که دارد، طرفداران زیادی در میان بانوان دارد.

این نوع از کرم پودر برای تمامی انواع پوست به غیر از پوست خشک، مناسب است.

نحوه استفاده از کرم پودری به این صورت است که باید یک اسفنج مرطوب را به کرم آغشته کرده و به بخش‌های مختلف صورت خود بزنید. البته لازم به ذکر است که برای اینکه به خوبی روی تمامی بخش‌های مختلف صورت بنشیند، حتما قبل از آن، پرایمر و یا مرطوب کننده مخصوص نوع پوست صورت خود را بزنید.

کرم‌های پودری، معمولا ماندگاری پایینی دارند، دلیل آن هم این است که پوست افراد در طول شبانه روز، چربی، تولید می‌کند و همین امر موجب می‌شود تا پس از گذشت مدتی از زدن این نوع کرم پودر، پاک شده و نیاز به تمدید دارد.

میزان پوشانندگی کرم پودری، معمولا بالاست و در نتیجه مناسب برای افرادی است که پوست شان جوش می‌زند و یا اینکه لک دار است.
میزان پوشانندگی کرم پودری، معمولا بالاست و در نتیجه مناسب برای افرادی است که پوست شان جوش می‌زند و یا اینکه لک دار است.

 

سخن پایانی

ما در این مطلب سعی کردیم ویژگی‌های کرم پودر مایع و کرم پودری را به طور جامع، بررسی کنیم تا هر زمان که تصمیم به خرید کرم پودر داشتید، بتوانید بهترین کرم پودر را با توجه به نوع پوست صورت خود، میزان لک و جوش روی صورت و … خریداری کنید و با استفاده از آن در هر مکان و زمانی بدرخشید. از اینکه وقت ارزشمندتان را برای خواندن این مطلب، صرف نمودید، بی نهایت متشکریم. اکنون در پایان این مقاله شما عزیزان می‌توانید سوالات و یا تجربیات خود از استفاده از هر یک از این دو نوع کرم پودر را با ما و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.