شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 1614
بازدید: 220

همانطور که از نام آن پیداست، فاندیشن (Foundation)، پایه‌ای است که بر اساس آن ارایش خود را خواهید ساخت. فاندیشن یک اصطلاح چتری برای محصولاتی آرایشی است که از نظر بافت، رنگ و قوام باهم متفاوت‌اند.

فندیشن ماده‌ای آرایشی است که روی صورت (گاها گردو و دکلته) اعمال می‌شود، تا صافی و یکنواختی کاملی روی پوست ایجاد کند. لایه‌های بعدی آرایش، روی فوندیشن کار می‌شود.

همانطور که گفته شد، تنوع این محصول آرایشی بالاست و برای اینکه بهترین زیر سازهای آرایشی را پیدا کنید، درک این تفاوت‌ها مهم است.

با شما هستیم تا به طور کامل با انواع فاندیشن آشنا شوید.

• میزان پوششی که می‌خواهید روی پوست اعمال شود را مشخص کنید

عملکرد اصلی انواع فاندیشن، در ایجاد پوشش روی پوست است. پوشش پوست به وسیله رنگدانه‌های درون فندیشن امکان پذیر می‌شود. هرچه فاندیشن از رنگدانه‌های بیشتری برخوردار باشد، پوشش قوی‌تر و زیرسازی واضح‌تر است.

اگر قبلا از فاندیشن استفاده نکرده‌اید، بهتر است از انواع فاندیشن با رنگدانه کمتر شروع کنید جون استفاده از فاندیشن با این مشخصات، آسان‌تر است.

زیرسازی متوسط یا ضعیف، جلوه بسیار طبیعی‌تری به پوست می‌دهد. همچنین برای استفاده روزمره و موارد خاص، می‌تواند جلوه‌ای فوق العاده ایجاد کند. در استفاده از فاندیشن با رنگدانه متوسط، می‌توانید مقدار بیشتری استفاده کنید تا به مقدار زیر سازی مورد نظر برسید.

اگر در استفاده از این نوع فاندیشن حرفه‌ای هستید، شاید بخواهید زیرسازی قوی‌تر انجام دهید. از فاندیشن‌های قوی برای این موارد می‌توان استفاده کرد.

  • موارد پوستی حاد مثل جوش، آکنه یا رد بریدگی و سوختگی
  • عکس‌برداری در مراسم‌های رسمی و مجالس
  • ایجاد یک زیبایی چشمگیر در صورت

طریقه استفاده از انواع فاندیشن پوشش کامل، می‌تواند پیچیده‌تر باشد. اگر می‌خواهید از آن‌ها به مقدار کافی استفاده کنید، حتما برای آموزش خود وقت بگذارید.

• فرمولاسیون خود را انتخاب کنید

مرحله دوم در استفاده از فندیشن، انتخاب از بین انواع فاندیشن‌هاست. زیرسازها به صورت جامد، مایع، پودر، چرب و اسپری در بازار موجوداند. هرکدام ممکن است انتخاب شما باشد.

به طور کلی انواع مایع، کرم و چرب فاندیشن کاملا خالص و مات هستند و پوشش کامل‌تری ارائه می‌دهند. این در حالی است که زیرسازهای پایه پودر، قادر به ایجاد پوشش کامل نیستند و باید در طول روز، دو بار استفاده شوند.

• فاندیشن اخر را انتخاب کنید. انواع زیرسازی پایانی

انواع مختلفی از فاندیشن هستند که برای اخرین لایه از آرایش به کار می‌روند. انواع فاندیشن در این قسمت به صورت مات، درخشان و طبیعی تقسیم می‌شوند.

انواع مختلفی از فاندیشن هستند که برای اخرین لایه از آرایش به کار می‌روند. انواع فاندیشن در این قسمت به صورت مات، درخشان و طبیعی تقسیم می‌شوند.

فاندیشن‌های پایه‌ای که روی بسته‌بندی آن‌ها شبنم (dewy)، درخشان (glowing) و درخشان یا نورانی (luminous) نوشته شده‌است، حاوی رنگدانه‌های منعکس کننده نور خورشیداند و به پوست جلوه‌ای درخشان می‌دهند. استفاده از این نوع فاندیشن برای کسانی که می‌خواهند پوستی شفاف و جوان داشته باشند، توصیه می‌شود.

انواع فاندیشن‌های پایه‌ای که برای جلای طبیعی پوست استفاده می‌شوند، اغلب با نام‌های طبیعی یا مات شناخته می‌شوند. این فاندیشن‌ها به ندرت حاوی میکا (ماده جلادهنده) یا سایر مواد بازتابنده نور هستند.

فاندیشن‌های مات یاطبیعی، ظاهری بسیار شبیه‌تر به پوست واقعی ایجاد می‌کنند و پوست را برای ترکیب با رنگ‌های روغنی بسیار مناسب و آماده می‌کنند.‌

• بهترین راه استفاده از انواع فاندیشن

اگر شما هم برای داشتن ظاهری طبیعی با فاندیشن، مدام کلنجار می‌روید بدانید که مشکلی طبیعی است. مراحل زیر را رعایت کنید تا زیرسازی عالی داشته‌باشید.

• پوست خود را برای زیرسازی آماده کنید

پوست صورت را بشویید. با این کار آلودگی، چربی و آرایش قبل پاک می‌شود و فاندیشن بهتر روی پوست می‌نشیند.

  • برای جلوگیری از قرمز شدن پوست، از آب یا کلینر مخصوص استفاده کنید. این مواد دارای خاصیت ضد التهابی هستند.
  • موم‌های پاک کننده به همراه نرم کننده برای افزایش رطوبت در پوست‌های خشک، بسیار مفیداند.
  • از گل‌های پاک‌کننده پوست چرب که حاوی زغال یا خاک رس است، می‌توانید برای پاکسازی چربی در پوست چرب استفاده کنید.

کرم موس سوشیا دوآل فینیش : مشاهده

• پوست خود را لایه برداری کنید

پوسته پوسته شدن و ناهمواری پوست، پایه مناسبی برای انواع فاندیشن نیست. هفته‌ای ۲ یا ۳ بار از اسکراپ لایه بردار حاوی هیدروکسی اسید استفاده کنید. علاوه بر این پس از تمیز کردن صورت، روزانه ز یک تونر استفاده کنید تا سطح پوست صاف شود.

قبل از فاندیشن و آرایش، مرطوب کننده استفاده کنید.

همه افراد باید با مرطوب کننده SPF 15 یا بالاتر پوست خود را بپوشانند. زیرا برای محافظت از پوست در مقابل اشعه‌های آسیب رسان خورشید بسیار مفید است.

نکته: اگر از مرطوب کننده بدون SPF استفاه می‌کنید، پس از آن و قبل از استفاده از فاندیشن، حتما از یک کرم ضد آفتاب (حداقل SPF 15) استفاده کنید.

• از آغازگر(پرایمر) استفاده کنید

پرایمر می‌تواند سطح پوست شما را صاف کرده و منافذ را ببندد. همینطور با درخشش مقابله می‌کند و باعث چسبیدن آرایش به پوست می‌شود تا در طول روز محو نشود. آن را با انگشتتان روی پوست بمالید.

پرایمر می‌تواند سطح پوست شما را صاف کرده و منافذ را ببندد. همینطور با درخشش مقابله می‌کند و باعث چسبیدن آرایش به پوست می‌شود تا در طول روز محو نشود. آن را با انگشتتان روی پوست بمالید.

• اصلاح پوست انجام دهید