شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 1432
بازدید: 230

بلک ماسک، خصوصاً طی سال‌های اخیر، جایگاه ویژه‌ای در حوزه بهداشت و زیبایی پیدا کرده وموارد مصرف زیادی دارد. احتمالاً حالا همه با بلک ماسک و خواص آن آشنا هستند، اما درباره بلک ماسک، سؤالات و ابهاماتی هم وجود دارند که ما در اینجا تلاش کرده‌ایم با ارائه‌ی مطلبی جامع به همه این موارد پاسخ دهیم. این شما و این هم، هر آنچه باید درباره بلک ماسک بدانید.

1.     بلک ماسک (ماسک زغالی) چیست

2.    خواص بلک ماسک

3.     بلک ماسک برای جوش

4.     چند وقت یک ‌بار از بلک ماسک استفاده کنیم؟

5.     روش ساخت بلک ماسک خانگی

6.     راه تشخیص بلک ماسک تقلبی

7.     بلک ماسک اصل ساخت کجاست؟

8.     ماسک زغالی اصل

بلک ماسک (ماسک زغالی) چیست؟

بلک ماسک یا همان ماسک زغالی صورت، یکی از عناصر محبوب دنیای زیبایی بوده و همان‌طور که از نامش پیداست، از زغال ساخته می‌شود.

زغال، عنصری است که می‌توانید آن را در ساخت محصولات مختلف از انواع شامپوها و پاک‌کننده‌ها تا صابون‌ها و مواد ضدعفونی‌کننده بیابید و ازآنجایی‌که بنا به یافته‌های علمی و باور عمومی، می‌تواند باکتری‌ها و ناخالصی‌ها را از سطح پوست جذب کند، عنصری مهم در ساخت انواع ماسک‌های صورت محسوب می‌شود.

بلک ماسک، درواقع از زغال یا کربن فعال ساخته می‌شود. یعنی از پودر سیاه خالصی که از قرار گرفتن کربن در معرض حرارت بالا به دست می‌آید.

این فرایند باعث ایجاد فواصل و حفره‌های ریز داخلی در زغال شده و آن را به یک جاذبِ قدرتمند سموم و سایر مواد شیمیایی تبدیل می‌کند. باید گفت که هرچند زغال فعال یکی از انواع زغال‌سنگ است، اما با زغال مورداستفاده در کوره‌ها تفاوت زیادی دارد.

بلک ماسک یا همان ماسک زغالی صورت، یکی از عناصر محبوب دنیای زیبایی بوده و همان‌طور که از نامش پیداست، از زغال ساخته می‌شود.

خواص بلک ماسک

قابلیت‌ها و خواص بلک ماسک‌ها، دلیل اصلی محبوبیت آن‌ها در صنعت زیبایی است. زغال فعالی که از آن در ساخت بلک ماسک استفاده می‌شود، ماده‌ای طبیعی و حاوی انواع ویتامین‌ها و همین‌طور منتول (نوعی الکل) است که انواع ناخالصی‌های پوست را تمیز و رفع می‌کند. بلک ماسک، خواص متنوعی دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

1.همه می‌توانند از بلک ماسک استفاده کنند
هرچند که کاربرد اصلی بلک ماسک، رفع جوش‌های سرسیاه و آکنه‌های روی صورت است، اما بااین‌وجود، همه می‌توانند برای سلامت پوست از آن استفاده کنند. این ماسک، به دلیل برخورداری از زغال فعال که می‌تواند سطح پوست را از آلودگی‌ها پاک کند، برای همه می‌تواند مناسب باشد.

2. بلک ماسک، چربی پوست را از بین می‌برد
چربی‌زدایی، همان خاصیتی است که بلک ماسک را خصوصاً برای پوست‌های چرب، به یک انتخاب عالی تبدیل می‌کند. زغال موجود در بلک ماسک، ماده‌ای آنتی‌باکتریال بوده که ضمن چربی‌زدایی، از تشکیل آکنه و جوش‌های سرسیاه روی پوست، جلوگیری می‌کند. البته بلک ماسک‌های استاندارد، در عین چربی‌زدایی، در فرایند هیدراتاسیون (آب‌رسانی و مرطوب‌سازی) پوست، مشکلی ایجاد نمی‌کنند.

3. بلک ماسک، پوست را نرم می‌کند
منافذ روی پوست در طول روز، بنا به دلایل مختلفی مثل مواد آرایشی و آلودگی‌ها، در معرض انسداد و گرفتگی هستند و بلک ماسک می‌تواند از طریق زدودن عمیق ناخالصی‌های روی پوست، این منافذ را باز کند. باز شدن این منافذ، باعث می‌شود که پوست بتواند اصطلاحاً “نفس بکشد ” که این به‌نوبه خود، در حفظ نرمی و طراوت پوست، تأثیر به سزایی دارد.

4. بلک ماسک، پیری پوست را به تأخیر می‌اندازد
این یکی دیگر از عالی‌ترین خواص بلک ماسک است. قدرت جذب زغال فعال موجود در بلک ماسک، می‌تواند به طراوت پوست کمک کرده و روند پیری پوست را کند نمایَد.

بلک ماسک برای جوش

جوش‌ها، میهمانان ناخوانده و ناخواسته‌ای هستند که به دلایل مختلفی ممکن است بروز یابند. فعل‌وانفعالات هورمونی، حساسیت‌های دارویی، افراط در شستشو، استرس و… همه و همه از عوامل بروز جوش‌ها یا آکنه‌های پوستی هستند. اما گذشته از همه این عوامل، چربی‌ها‌، آلودگی‌ها و سایر ناخالصی‌های سطح پوست از مهم‌ترین عواملی هستند که سهم چشمگیری در بروز جوش‌ها دارند.

همان‌طور که گفتیم، رفع جوش‌ها، یکی از مهم‌ترین موارد استفاده از بلک ماسک‌هاست. البته برای آنکه بهترین نتیجه را در استفاده از بلک ماسک بگیرید، باید بلک ماسک را متناسب بانوع پوستتان انتخاب کنید که خوشبختانه تنوع بلک ماسک‌ها، چنین امکانی را برایتان مقدور می‌کند. بنابراین:

  • اگر ذاتاً پوستی خشک یا کم‌آب دارید، باید از بلک ماسک‌های مرطوب‌کننده‌ای استفاده کنید که ضمن هیدراتاسیون پوست، فاقد موادی مثل گِل یا خاک رس باشند.
  • اگر پوستتان، چرب و مملو از ناخالصی‌هاست، باید از بلک ماسک‌هایی استفاده کنید که از طریق جذب این عوامل، جوش‌ها را از بین ببرد. بلک ماسک‌های حاوی خاک رس، برای پوست‌های چرب مستعد جوش، بهترین انتخاب ممکن هستند.
  • ممکن است پوستتان بیش‌ازحد حساس باشد و به‌آسانی قرمز یا ملتهب شود. در این صورت بهتر است از بلک ماسک‌های حاوی مواد التیام‌بخش که فرایند درمان و تسکین پوست را تسریع می‌کنند، استفاده کنید.

بلک ماسک یا همان ماسک زغالی صورت، یکی از عناصر محبوب دنیای زیبایی بوده و همان‌طور که از نامش پیداست، از زغال ساخته می‌شود.

طرز استفاده از بلک ماسک

طرز استفاده از بلک ماسک، درواقع فرایندی چندمرحله‌ای است که باید از ابتدا تا انتهای آن مطابق با دستورالعمل‌های بهداشتی عمل کنید.

1. قبل از استفاده از بلک ماسک، صورت را به‌خوبی بشویید. پاک کردن صورت از گردوغبار و مواد آرایشی، باعث می‌شود ماسک، در جذب و به دام انداختن ناخالصی‌های پوستی عملکرد بهتری داشته باشد. پیشنهاد می‌کنیم برای شستشوی صورت، از آب گرم استفاده کنید تا منافذ پوست صورتتان به بهترین شکل ممکن، آماده نفوذ ماسک باشند.

2. در مرحله دوم، خصوصاً اگر از برس استفاده نمی‌کنید، از تمیزی دستانتان اطمینان حاصل نمایید. مقدار مناسبی از ماسک را بردارید و ترجیحاً مقابل آینه، آن را به شکلی متوازن و از پایین به بالا روی سطح صورت بمالید. در انتهای این مرحله، فقط لب‌ها و چشمانتان باید دست‌نخورده مانده باشند! ضمناً برای پخش بهتر ماسک روی سطح صورت می‌توانید از سرانگشتانتان یا برس‌های نرم استفاده کنید. استفاده از یک حوله یا هدبند نیز برای جلوگیری از ریختن ناگهانی موی سر روی پیشانی یا صورت ایده‌ی بدی نیست!

3. مدت‌زمان باقی ماندن بلک ماسک روی صورت اهمیت زیادی دارد. درحالی‌که برخی ماسک‌ها می‌توانند زمان زیادی روی صورت بمانند، برخی دیگر را باید پس از مدت کوتاهی، از روی سطح صورت پاک کرد. مثلاً ماسک‌های حاوی خاک رس، اگر بیش‌ازاندازه روی صورت باقی بمانند، باعث خشکی پوست می‌شوند. یا مثلاً باقی ماندن بیش‌ازحد بلک ماسک‌های مرطوب‌کننده روی صورت ممکن است منجر به انسداد منافذ پوستی شوند. اما به‌طورکلی، 15 الی 20 دقیقه، مدت‌زمان مناسبی برای استفاده از اکثر بلک ماسک‌هاست و پس‌ازاین مدت، می‌توانید ماسک را از روی صورت ‌بردارید.

4. حالا می‌توانید صورتتان را با آب گرم بشویید. در پایان کار، استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده‌ی استاندارد برای جلوگیری از خشکی احتمالی پوست هم می‌تواند ایده‌ی خوبی باشد.

چند وقت یک‌بار از بلک ماسک استفاده کنیم؟

دفعات استفاده از بلک ماسک، بسته به پوست شما می‌تواند متفاوت باشد. عدم چربی‌زداییِ بیش‌ازحد، تنها نکته‌ای است که در استفاده از ماسک زغالی باید به آن توجه کنید. چون وجود میزان مشخصی چربی روی سطح پوست، همواره مفید و حتی لازم است، استفاده بیش‌ازحد از بلک ماسک، می‌تواند با چربی‌زدایی افراطی، باعث خشکی پوست شود.

اگر پوستتان، رطوبت نرمالی دارد، می‌توانید هفته‌ای دو بار از بلک ماسک استفاده کنید. اما اگر پوستی خشک دارید، بهتر است استفاده از بلک ماسک را به یک‌بار در هفته یا هر دو هفته تقلیل دهید.

البته استفاده از کرم‌ها و محلول‌های مخصوصی که به هیدراتاسیون پوست کمک می‌کنند، هم می‌تواند از خشکی احتمالی پوست در اثر استفاده از بلک ماسک جلوگیری کند.

روش ساخت بلک ماسک خانگی

روش‌های زیادی برای ساخت بلک ماسک خانگی وجود دارد که ما در اینجا یکی از مؤثرترین آن‌ها را به شما همراهان گرامی معرفی می‌کنیم. پودر زغال فعال (کاملاً خُردشده)، ژلاتین و آب نسبتاً داغ سه عنصری هستند که ترکیب صحیح آن‌ها می‌تواند یک بلک ماسک خانگی معجزه‌آسا خلق کند.

توجه داشته باشید که نسبت استفاده از پودر زغال به ژلاتین، باید 1 به 2 باشد. این دو را در ظرف مناسب بریزید و کمی آب به آن اضافه کنید. به دلیل چسبندگی سریع ژلاتین در واکنش با آب، از اضافه کردن یک‌باره‌ی آب به ترکیب خودداری کنید. بلکه آب را کم‌کم و طی چند مرحله اضافه کنید و بعد از هر بار اضافه کردن آب، ترکیب را به هم بزنید تا فرایند ساخت بلک ماسک خانگی پایان یابد.

غلظت بلک ماسک خانگی، باید متعادل باشد. نه آن‌قدر شُلکه اصطلاحاً “وا برود ” و نه آن‌قدر غلیظ که نتوانید آن را از روی صورت پاک کنید. حالا می‌توانید با رعایت دستورالعمل نحوه استفاده از بلک ماسک که کمی قبل‌تر برایتان گفتیم، از این ماسک فوق‌العاده استفاده کنید.

روش‌های زیادی برای ساخت بلک ماسک خانگی وجود دارد که ما در اینجا یکی از مؤثرترین آن‌ها را به شما همراهان گرامی معرفی می‌کنیم. پودر زغال فعال (کاملاً خُردشده)، ژلاتین و آب نسبتاً داغ سه عنصری هستند که ترکیب صحیح آن‌ها می‌تواند یک بلک ماسک خانگی معجزه‌آسا خلق کند.

بلک ماسک اصل ساخت کجاست؟

یک سؤال رایج نزد خریداران این است که اساساً بلک ماسک اصل ساخت کجاست؟ اگر بخواهیم پاسخ واقع‌بینانه‌ای به این سؤال بدهیم، باید بگوییم که اصل بودن بلک ماسک، نه به کشور سازنده آن، بلکه به عواملی مثل مواد مورداستفاده در آن، اعتبار شرکت سازنده و … بستگی دارد.

پس همه بلک ماسک‌ها، اعم از بلک ماسک ایرانی، بلک ماسک آلمانی، بلک ماسک آمریکایی و … می‌توانند به‌شرط داشتن محتویات مناسب، اصل باشند. مثلاً همین بلک ماسک خانگی را که در بخش قبل، با روش ساختش آشنا شدید، در نظر بگیرید! چه کسی می‌تواند اصالت آن را زیر سؤال ببرد؟ طبیعتاً هیچ‌کس!

راه تشخیص بلک ماسک تقلبی از بلک ماسک اصل، چندان دشوار نیست. اما متأسفانه بسیاری از افراد که قصد خرید بلک ماسک را دارند

راه تشخیص بلک ماسک تقلبی

راه تشخیص بلک ماسک تقلبی از بلک ماسک اصل، چندان دشوار نیست. اما متأسفانه بسیاری از افراد که قصد خرید بلک ماسک را دارند، این‌گونه فکر می‌کنند که استفاده از ترکیب زغال سیاه در ماسک، برای اصالت آن کافیست، اما این یک خطای رایج است.

دقت کنید که بلک ماسک اصل، حتماً باید حاوی زغال یا کربن “فعال ” باشد. بلک ماسک‌های غیر اصل، هرچند کاملاً بی‌خاصیت نیستند، اما نمی‌توانند عملکرد مطلوب و بلندمدتی در پالایش پوست صورت از آکنه‌ها و جوش‌های سرسیاه داشته باشند.

پس قبل از خرید بلک ماسک، در قسمت محتویات، حتماً از درج عبارت Active Charocal روی آن اطمینان حاصل کنید. البته گاهی هم ممکن است عبارت Active Carbone را ببینید که معادل با همان Active Charocal است و نشان از اصالت بلک ماسک دارد.

ماسک زغالی اصل

اگر قصد مبارزه مؤثر با ناخالصی‌ها، چربی‌های زائد، آکنه‌ها و جوش‌های سرسیاه را دارید، استفاده از بلک ماسک یا همان ماسک زغالی می‌تواند شما را به نتیجه دلخواهتان برساند. البته مجدداً تأکید می‌کنیم که دست یافتن به نتیجه دلخواه، مستلزم خرید ماسک زغالی اصل است.

ماسک زغالی اصل، مقادیر کافی از کربن یا زغال فعال را در خود دارد که البته ممکن است علاوه بر این، از ترکیبات مکمل دیگری نیز در آن استفاده شده باشد. با خرید ماسک زغالی اصل و رعایت دستورالعمل استفاده از آن، همواره پوستی سرزنده، شاداب و عاری از جوش و آکنه خواهید داشت.