شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 1680
بازدید: 317

پوست صورت مهم‌ترین قسمت بدن است که در معرض انواع و اقسام آلودگی‌ها و مواد مختلف قرار دارد و بیش از هر قسمت دیگری از بدن، سلامت خود را در خطر می‌بیند. رسیدگی و مراقبت از پوست صورت برای بسیاری از افراد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است زیرا سلامت پوست صورت مساوی با زیبایی است. برای محافظت و مراقبت از پوست محصولات و مواد مختلفی به صورت طبیعی و یا صنعتی وجود دارند اما بیشتر افراد ترجیح می‌دهند از مواد طبیعی برای این کار استفاده کنند تا عوارضی پوست صورت آن‌ها را تهدید نکند. یکی از این مواد طبیعی زیتون است. روغن زیتون برای صورت و مراقبت از آن بسیار مفید است و کاربردهای مختلفی دارد که در این مقاله قصد داریم به بررسی آن بپردازیم.

خواص روغن زیتون برای صورت

روغن زیتون مصارف گوناگونی دارد اما یکی از پرکاربردترین مصارف آن استفاده برای مراقبت و سلامت پوست و مو است. روغن زیتون دارای ویتامین‌های زیادی از جمله ویتامین A، K، E و D است و همچنین به دلیل وجود اسکوآلن در ترکیب آن از مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان نیز برخوردار است. به خاطر وجود اسکوآلن در این روغن است که آن را از سایر روغن‌ها متمایز کرده و فواید روغن زیتون برای صورت را افزایش می‌دهد.

ویژگی آنتی‌اکسیدان این است که رادیکال‌های آزاد روی پوست را که یکی از عوامل اصلی ایجاد سرطان هستند از بین می‌برد. همچنین روغن زیتون صورت به خاطر خاصیت آنتی باکتریال خود باعث نرم شدن پوست صورت نیز می‌شود. به همین خاطر از روغن زیتون به عنوان ترکیب پایه در اکثر محصولات آرایشی و بهداشتی و مراقبت از پوست استفاده می‌شود. به صورت مستقیم نیز می‌توان از روغن زیتون برای محافظت و مراقبت ار پوست استفاده کرد که کاربردهای فراوانی دارد که این کاربردها به شرح زیر می‌باشند:

  • درمان اگزما: از آنجا که روغن زیتون حاوی ویتامین E است به همین خاطر خاصیت مرطوب کنندگی بسیار قوی دارد. می‌توان از روغن زیتون برای پوست صورت که دچار خشکی و اگزما شده است استفاده کرد تا در مدت زمان کوتاهی شاهد پوست آسیب دیده از اگزما باشید. برای این کار ناحیه‌ای که دچار خشکی و اگزما شده است را دو بار در هفته با روغن زیتون ماساژ دهید تا بعد از چند هفته اثرات مثبت آن را ببینید.
  • درمان جوش و آکنه: از دیگر فواید روغن زیتون صورت می‌توان به درمان جوش و آکنه اشاره کرد. روغن زیتون به دلیل خاصیت آنتی‌باکتریال خود باکتری‌های عامل بوجود آمدن آکنه و جوش را از بین برده و آن را درمان می‌کند. ترکیب نادر و کمیابی به نام هیدروکسی‎تریزسول در روغن زیتون وجود دارد که هنگام استفاده از آن بر روی پوست صورت عوامل بوجود آمدن آکنه و جوش را از بین می‌برد. برای این کار کافی است بعد از شستن صورت و قبل از خواب هفته‌ای یک بار 3 الی 4 قطره روغن زیتون را بر روی صورت خود ماساژ دهید.
  • مبارزه با پیری پوست: یکی دیگر از خواص روغن زیتون برای صورت مبارزه با چروک و پیری پوست صورت است. ماده اسکوآلن که در ترکیب روغن زیتون وجود دارد یک نوع چربی است که در سلول‌های پوست انسان نیز وجود دارد. به همین خاطر با استفاده از روغن زیتون، اسکوآلن‌های از بین رفته پوست جبران شده در نتیجه از پیری زودرس پوست صورت جلوگیری می‌شود.

بسیاری از افراد هستند که از لاغری بیش از حد صورت خود رنج می‌برند و در تلاش هستند تا صورت خود را کمی پر جلوه دهند. به همین خاطر از انواع و اقسام محصولات و یا رژیم‌های غذایی استفاده می‌کنند تا کمی صورت خود را چاق کرده یا پر نشان دهند. سوال این دسته از افراد این است که آیا روغن زیتون صورت را چاق می‌کند ؟ آیا روغن زیتون صورت برای پر نشان دادن آن مفید است؟

جواب سوال این دسته از افراد مثبت است. زمانی صورت یک فرد لاغر به نظر می‌رسد که پوست صورت چربی مورد نیاز را تولید نکند. به همین خاطر برای چاق شدن صورت و پر به نظر آمدن آن، باید پوست صورت تا حدی چرب باشد تا پر به نظر برسد.

یکی از روش‌های چاق کردن صورت استفاده از روغن زیتون است که از سال‌های پیش مورد استفاده قرار می‌گرفته است.  همانطور که گفته شده روغن زیتون داری یک چربی غیر اشباع مفید است که در زمان استفاده بر روی پوست باعث شادابی و تأمین چربی مورد نیاز پوست صورت می‌شود که نتیجه آن پر به نظر رسیدن صورت است. برای اینکه مطمئن شوید که آیا روغن زیتون صورت را چاق می‌کند می‌توانید به صورت روزانه حداقل یک قاشق چای‌خوری از روغن زیتون اصل و خالص را بر روی پوست صورت خود بمالید و به نرمی روی گونه‌های خود ماساژ دهید و بعد از مدت 10 الی 15 دقیقه با آب گرم شستشو دهید تا نتیجه آن را مشاهده کنید.

مراقبت از پوست صورت برای افراد مختلف در اولویت قرار دارد. زیرا پوست صورت به خاطر قرار گرفتن در معرض انواع آلودگی و عوامل آسیب‌زا بیشتر از سایر نقاط بدن دچار آسیب و بیماری می‌شود. برای محافظت و مراقبت از پوست صورت محصولات و مواد مختلفی وجود دارند که می‌توان از آن‌ها بهره برد اما استفاده از مواد طبیعی بهترین گزینه است زیرا اگر فایده‌ای نداشته باشند آسیبی نیز نخواهند داشت. پرکاربردترین ماده طبیعی برای مراقبت از پوست صورت، روغن زیتون است. روغن زیتون برای صورت فواید بسیار زیادی دارد که استفاده از آن نتایج بسیار خوبی را برای افراد به ارمغان خواهد آورد به همین خاطر از زمان‌های دور برای این منظور مورد استفاده بوده است.