شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 1601
بازدید: 249

چشم‌ها یکی از مهمترین اعضای صورت هستند که در نگاه اول به چشم می‌آیند، به همین دلیل امروزه آرایش چشم و نحوه انجام آن به یکی از دغدغه‌های آرایشی بانوان تبدیل شده است. یک آرایش بی‌نقص و حرفه‌ای با سایه چشم مناسب می‌تواند چشمان کوچک را درشت‌تر و چشمان درشت‌ را زیبا جلوه دهد، بنابراین دقت در انتخاب انواع سایه‌های چشم دارای اهمیت بسیاری است. با توجه به تنوع لوازم آرایشی موجود در بازار طبیعی است که شما برای انتخاب بهترین سایه چشم سردرگم شده باشید اما نگران نباشید، ما اینجا هستیم که شما را با انواع سایه‌های چشم موجود در بازار و چگونگی انجام آن، به شما کمک کنیم.

• سایه چشم کرمی

سایه چشم‌های کرمی یکی از محصولات نسبتا جدیدی هستند که برای پوست‌های نرمال و خشک توصیه می‌شوند اما چنانچه پوست شما چرب است بهتر است از سایه چشم کرمی استفاده نکنید. این نوع سایه در ظرف‌های درب‌دار بسته‌بندی شده و با خرید چند رنگ مختلف از سایه چشم کرمی می‌توان به ترکیب‌های زیبا و متنوعی رسید.

• سایه چشم پودری

سایه‌های چشم پودری یکی از رایج‌ترین سایه‌های مورد استفاده در بین بانوان است. سایه چشم پودری به علت استفاده راحت و آسان و بسته‌بند‌های دو یا چهارتایی می‌تواند به یکی از گزینه‌های شما تبدیل شود. دقت کنید که این نوع سایه‌ها به تنهایی و روی پوست بدون آرایش چندان ماندگاری نخواهند داشت اما در صورت استفاده از سایه چشم کرمی زیر آن به ماندگاری بیشتر از 4 ساعت می‌رسد. با استفاده از براش یا برسی که داخل بسته‌بندی این سایه‌هاست می‌توانید آن را روی پوست خود بمالید اما دقت کنید که با شدت و فشار این کار را انجام ندهید زیرا در دراز مدت باعث چروکی پشت چشم شما خواهد شد. سایه چشم پودری به طور کلی به سه دسته تقسیم می‌شود:

  1. مات: سایه چشم پودری مات معمولا برای استفاده در روز توصیه می‌شود.
  2. براق: به دلیل درخشندگی این نوع سایه، معمولا در شب استفاده می‌شود.
  3. اکلیلی: سایه چشم پودری اکلیلی می‌تواند در مجالس، جشن‌ها و عروسی‌ها استفاده شود.

رژگونه سوشیا: مشاهده ( کلیک کنید )

• سایه چشم مایع

سایه چشم مایع یا آبرنگی به فرم رژ لب مایع و یا برق لب هستند. این نوع سایه چشم به دلیل سرعت بالای خشک شدن آن به افراد آماتور توصیه نمی‌شود و معمولا در آرایشگاه‌های زنانه و توسط آرایشگرهای حرفه‌ای انجام می‌شوند. سایه چشم مایع برای پوست‌های چرب مناسب نیست اما ماندگاری و دوام فوق‌العاده‌ای دارد که برای آرایش عروس توصیه می‌شود. یکی دیگر از مزایای استفاده از سایه چشم مایع، استفاده به عنوان خط چشم است، همچنین می‌توانید با براش آن برای آرایش چشم به صورت مستقیم استفاده کنید.

   چگونه کرم پودر بسازیم؟      مشاهده مقاله   

• سایه چشم پودری شل

سایه چشم پودری شل پودر نرم و دانه دانه ای هستند که به آسانی ریخته می‌شوند به همین دلیل برای پوست‌های چرب توصیه می‌شود. سایه چشم پودری شل برای انواع پوست‌های خشک و معمولی توصیه نمی‌شوند چرا که به راحتی از پشت چشم جدا شده و روی صورت ریخته می‌شوند بنابراین بهتر است از بیس سایه یا پرایمر زیر سایه خود استفاده کنید.

• سایه چشم مدادی

سایه چشم مدادی به دلیل نوک تیز و قابل کنترلی که دارند برای افراد مبتدی گزینه مناسبی هستند، همچنین این قابلیت باعث می‌شود که از آن برای کشیدن خط چشم استفاده شود. سایه چشم مدادی ماندگاری خوبی دارند و حتی تا 24 ساعت نیز می‌توانند دوام بیاورند.

• سایه چشم چرب

سایه چشم چرب زیبایی خاصی را به چشمان شما می‌بخشد اما باید بدانید که سایه چشم چرب به دلیل چربی بالایی که دارند بعد از مدت کوتاهی پلک زدن، پشت چشم جمع شده و از زیبایی آرایش شما می‌کاهند اما می‌توان با استفاده از سایه چشم خشک ماندگاری این نوع سایه را بالا ببرید. در نهایت بهتر است با دقت بیشتری سایه چشم چرب را انتخاب کنید.

• سایه چشم خشک

سایه چشم خشک از پرکاربردترین سایه‌های مورد استفاده است. به دلیل اینکه سایه خشک حالت پودری نرمی دارد و بدون چربی است می‌تواند به خوبی روی پوست شما بنشیند و در انواع آرایش چشم به کمک شما بیاید.

• سایه چشم پخته یا سنگی

این نوع سایه چشم به تازگی بین بانوان باب شده و بسیار پرکاربرد است. سایه چشم پخته یا سایه چشم سنگی می‌توانند به آسانی با هم ترکیب شوند و آرایش ترکیبی بسیار زیبایی برای چشم‌های شما به ارمغان بیاورد. سایه چشم سنگی ماندگاری بالایی دارد و در صورت علاقه به رنگ‌های زنده و شدید می‌توانید براش خود را خیس کرده و سپس سایه چشم پخته را روی پوست خود پیاده کنید. برای رنگ با شدت کمتر توصیه می‌شود از قلم موی خشک استفاده کنید.

• سایه چشم متالیک

همان طور که از اسم این نوع سایه پیداست سایه چشم متالیک ظاهری فلزی مثل مسی، طلایی، برنز و … را به چشمان شما می‌دهد. سایه چشم متالیک ظاهر براق و زنده‌ای دارد و می‌تواند حس شادی و نشاط را به چهره شما بدهد و گزینه‌ای مناسب برای مجالس شبانه و مهمانی‌ها می‌باشد.