شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 1675
بازدید: 267

یکی از راه‌های اصلی دفع حرارت توسط بدن، تعریق یا به عبارتی عرق کردن است. وقتی که دمای بدن افزایش پیدا می‌کند، بدن انسان سعی می‌کند با خارج کردن قطرات آب از سطح پوست باعث خنک شدن و کاهش دما شود. این عمل ممکن است در اثر انجام فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی، افزایش دمای هوا و … در بدن ایجاد شود اما یک نکته منفی در عمل تعریق وجود دارد زیرا ممکن است باعث ایجاد بوی نامطبوع بر روی بدن فرد شود که می‌تواند برای خود شخص و سایر افراد آزاردهنده باشد. که همین امر باعث شده است تا سازندگان محصولات آرایشی و بهداشتی دست به تولید محصولاتی تحت عنوان محصولات ضد عرق بزنند که شامل انواع ژل‌ها، دئودرانت‌ها و اسپری ضد عرق صورت، گردن و زیربغل می‌باشند.

خصوصیات محصولات ضد تعریق

محصولات ضد تعریق به کاهش تولید عرق کمک می‌کنند. نمک‌های آلومینیوم که ماده موثره موجود در ضد عرق‌ها هستند در رطوبت سطح پوست حل می‌شوند. این عمل یک ژل را تشکیل می‌دهد، که این ژل به طور موقت در بالای غده عرق قرار گرفته و میزان عرق آزاد شده از آن را کاهش می‌دهد.

برخی از ضد تعریق‌ها حاوی الکل هستند که از طریق خشک شدن سریع ماده موثره باعث ایجاد احساس دلپذیر و خنک بر روی پوست می‌شوند. همچنین دئودرانت‌ها نیز می‌توانند جزو محصولات ضد تعریق باشند زیرا می‌توانند به کنترل عرق کمک کنند و همزمان دارای رایحه نیز باشند. اما دئودورانت‌ها فقط بوی بدن را می‌پوشانند و به جلوگیری از تعریق کمک نمی‌کنند.

برخی از محصولات ضد تعریق دارای مواد آنتی‌باکتریال هستند که در زمان قرار گرفتن بر روی پوست باکتری‌های موجود روی پوست را که با فعالیت خود موجب ایجاد بوی بعد و تعریق می‌شوند هدف قرار می‌دهند. این مواد آنتی‌باکتریال، تولید مثل باکتری‌ها را به شدت پایین آورده و باعث ار بین رفتن آن‌ها می‌شوند.

اما به تازگی دسته‌ای از محصولات ضد تعریق توسط تولید کنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی تولید شده است که برای خانم‌ها بسیار کاربردی است. این محصول اسپری ضد تعریق صورت نام دارد که برای افزایش ماندگاری و دوام آرایش صورت در خانم‌ها بسیار کاربردی و مؤثر می‌باشد.

اسپری ضد عرق صورت چیست؟

تا چندی پیش تمرکز محصولات ضد تعریق بیشتر بر روی بدن بخصوص ناحیه زیر بغل بود زیرا بیشترین تعریق پوست از این قسمت اتفاق می‌افتد. اما بسیاری از افراد نیز هستند که از ناحیه صورت خود نیز تعریق زیادی دارند که بسیار برای آن‌ها آزاردهنده است. شاید تعریق ناحیه صورت به اندازه زیر بغل آزاردهنده نبوده و بوی بد ایجاد نکند اما می‌تواند باعث خراب شدن آرایش در خانم‌ها و گریم صورت در بازیگران، مجری‌های تلویزیونی، خوانندگان و … شود.

اینجاست که وجود محصولی برای جلوگیری از تعریق صورت بیش از پیش احساس شد. شرکت‌های تولید کننده معتبر وسایل آرایشی و بهداشتی در جهان دست به تولید محصول اسپری ضد تعریق صورت زدند تا به وسیله آن از تعریق زیاد صورت در مواقع خاص و برای مدتی طولانی جلوگیری کنند.

استفاده از اسپری ضد عرق صورت برای دو گروه از افراد بسیار مناسب است. گروه اول شامل خانم‌ها و گروه دوم شامل افرادی است که به خاطر شغلی که دارند باید گریم شوند؛ مانند بازیگران، مجریان تلویزیونی، خوانندگان و … از این رو تعریق در ناحیه صورت و گردن می‌تواند بدترین کابوس ممکن برای این افراد باشد زیرا گریم و آرایش صورت آن‌ها را از بین خواهد برد.

فضای مهمانی‌ها، استودیوهای تلویزیونی، مکان‌های فیلمبرداری و صحنه اجرای سالن‌ها به علت استفاده از نور زیاد دارای گرمای زیادی هستند و همین امر به تعریق صورت بسیار کمک خواهد کرد. پس استفاده از اسپری ضد تعریق صورت راهکاری مناسب برای جلوگیری از عرق کردن صورت و افزایش ماندگاری آرایش و گریم می‌باشد.

چنانچه از اسپری ضد عرق صورت استفاده کنید، آرایش و گریم صورت شما در اثر گرما و تعریق از بین نخواهد رفت و به نوعی باعث تثبیت آرایش و گریم شما خواهد شد. با استفاده از این محصول در بالاترین درجه گرما، هوای شرجی و حتی فعالیت‌های شدید ورزشی و تحرکات زیاد ناشی از کار و فعالیت‌های بدنی نیز عرق نخواهید کرد در نتیجه آرایش و گریم شما تثبیت شده و در اثر تعریق از بین نخواهد رفت.

ویژگی‌های اسپری ضد تعریق صورت:

این محصولات علاوه بر تأثیر خوب بر کنترل تعریق باید دارای یک سری ویژگی‌ها و خصوصیات دیگری نیز باشند تا کمترین آسیب را در هنگام استفاده داشته باشند، که این ویژگی‌های عبارتند از:

  • فرمولاسیون اختصاصی و ویژه برای استفاده بر روی پوست صورت
  • دوام و ماندگاری طولانی بر روی پوست
  • بدون رنگ و بو باشند
  • دارای جذب سریع باشند تا به سرعت بر روی غدد عرق تأثیر بگذارند
  • هیچگونه رد و اثری بر روی لباس و زیورآلات باقی نگذارند
  • خاصیت آبرسانی به پوست داشته باشند و باعث خشکی و آسیب به پوست نشوند

با اینکه عمل تعریق، یکی از مهم‌ترین راه‌های دفاعی بدن در مقابل گرما می‌باشد اما این عمل در بعضی از مواقع باعث دردسر خواهد بود و ممکن است اثر مخرب بر روی ظاهر افراد داشته باشد. از آنجا که تعریق ناحیه صورت برای بسیاری از افراد و مشاغل ممکن است باعث آسیب و خراب شدن آرایش و گریم صورت شود، اسپری ضد عرق صورت توسط برندهای مطرح تولید کننده محصولات آرایشی و بهداشتی در جهان تولید و به بازار عرضه شده است تا با کمک فرمولاسیون ویژه خود، تعریق ناحیه صورت افراد را به طرز چشمگیری کاهش داده و از آن جلوگیری کند تا خانم‌ها و فعالان مشاغل هنری با کمترین نگرانی ممکن از آرایش صورت و گریم خود نهایت لذت را ببرند.